سامسونگ با نسل نو پروژکتور تعاملی، تجربه تماشای تصویر را متحول می نماید

به گزارش مجله باهام، سامسونگ در نمایشگاه CES 2024 از چهار پروژکتور پریمیر خود رونمایی نموده است که با بهره گیری از فناوری نو و هوش مصنوعی، کیفیت تصویری بالایی ارائه می دهند.

سامسونگ با نسل نو پروژکتور تعاملی، تجربه تماشای تصویر را متحول می نماید

در میان پروژکتورهای معرفی شده، دو پروژکتور Premiere 5 و Premiere 8K از فناوری جدیدی موسوم به لایت وارپ (Lightwarp) بهره می برند که امکان فراوری تصاویر با کیفیت و کنتراست بالا را فراهم می نماید.

با پروژکتور پریمیر 5 (Premiere 5) سامسونگ که این شرکت آن را کوچک ترین پروژکتور لیزری دنیا توصیف می نماید، می توان هر سطحی را به یک نمایشگر تعاملی تبدیل کرد. این پروژکتور می تواند از فاصله نیم متری تصویری 100 اینچی را بر سطح مورد نظر ایجاد کند.

بعلاوه امکان پخش محتوا را در ابعادی به ارتفاع 7.9 متر و عرض 5.4 متر دارد و می توان از آن برای نمایش فیلم، بازی، ارائه های کاری و آموزشی و غیره استفاده کرد. این محصول با وزن 1.6 کیلوگرم از یک بلندگوی داخلی 20 وات با صدایی غنی و وضوح بالا بهره می برد.

نسخه Premiere 8K این پروژکتور هوشمند اما باز هم یک سر و گردن بالاتر است. این نخستین محصولی است که خروجی 100 وات را با فناوری دالبی اتموس و صدای 8.2.2 کاناله همراه می نماید و بدین ترتیب به نظر می رسد صدا از درون تصویر پخش می گردد. این محصول می تواند از فاصله 30 سانتی متری تصویری به ابعاد 150 اینچ ارائه دهد که آن را به جایگزین بسیار مطلوبی برای تلویزیون تبدیل می نماید.

اما شاید تعاملی بودن را به عنوان یکی از بهترین ویژگی های این دو محصول دانست که با استفاده از آن می توان تصویر تابیده شده روی هر سطح را لمس یا از دستورهای حرکتی روی آن استفاده کرد. به گفته سامسونگ این قابلیت بعلاوه امکان یادداشت برداری با استفاده از پروژکتورها را فراهم می نماید.

لازم به ذکر است پروژکتورهای Premiere 7 و Premiere 9 هم به عنوان نسخه های تازه از گزینه های Premiere LSP7T و LSP9T فعلی ارائه شده اند. هر دوی این پروژکتورها با فناوری پرتاب کوتاه، نمایش روشن تر تصویر و پردازنده کوانتومی 4K عرضه می شوند.

وزن سبک، امکان پخش تصویر در زاویه های مختلف و فوکوس اتوماتیک و تعادل رنگ از دیگر مشخصات پروژکتورهای نوآورانه پریمیر سامسونگ است. هنوز زمان عرضه و قیمتی برای این پروژکتورها اعلام نشده است اما احتمال می رود با وجود نوآوری های چشمگیر، سامسونگ کوشش کند قیمت آن را در بازه ای قابل رقابت با دیگر محصولات مشابه نگه دارد.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 دی 1402 بروزرسانی: 18 دی 1402 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2411

به "سامسونگ با نسل نو پروژکتور تعاملی، تجربه تماشای تصویر را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ با نسل نو پروژکتور تعاملی، تجربه تماشای تصویر را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید