ردمی نوت 11 پرو یا پوکو X4 پرو

به گزارش مجله باهام، با توجه به این که گوشی های Redmi Note 11 Pro و POCO X4 Pro در یک رده قرار دارند و بسیار مشابه هم هستند، کاربران برای انتخاب میان آن ها دچار تردید شده اند. در این مقاله تفاوت های این دو مدل را آنالیز خواهیم کرد.

ردمی نوت 11 پرو یا پوکو X4 پرو

به گزارش خبرنگاران، با این که ما تازه در ابتدای سومین ماه از سال 2022 هستیم، شرکت شیائومی گوشی های ارزان زیادی را در این سال میلادی عرضه نموده است. از جمله این گوشی ها می توان به سری ردمی نوت 11 اشاره نمود. برند فرعی پوکو که بسیاری از محصولات برند ردمی را با نام تجاری متفاوت عرضه می نماید، نیز اقدام به عرضه دستگاه های کم هزینه تازه نموده است. برای مقایسه این دو برند، ما دو مدل Redmi Note 11 Pro و POCO X4 Pro را به علت شباهت هایشان انتخاب کردیم. در حقیقت گوشی Redmi Note 11 Pro 5G تقریباً یک نسخه مشابه با نام تجاری متفاوت از گوشی POCO X4 Pro است. اما مدل 4G این گوشی کمی فرق دارد و علت عرضه این گوشی یاری به افرادی است که نیازی به اتصال 5G ندارند و قصد دارند با خرید مدل 4G کمی در هزینه های خود صرفه جویی نمایند. با توجه به اینکه این دو گوشی دارای مشخصات یکسان زیادی هستند، گزارش حاضر بیشتر بر تفاوت های بین این دو مدل متمرکز خواهد بود. در ابتدا مشخصات این دو دستگاه به طور کامل در جدول زیر خلاصه شده اند.

طراحی

تفاوت مهم این دو گوشی در طراحی آنهاست. گوشی POCO X4 Pro 5G با طراحی اصیل تر و مجذوب کننده تر برای کاربران جوان عرضه شده است. این مدل با حاشیه های صاف مانند گوشی های آیفون و بافتی عالی در پنل پشتی ارائه می گردد. با این حال گوشی Redmi Note 11 Pro قطعا زیباتر است و برای کاربران عادی مناسب تر می باشد. علاوه بر این، گوشی ردمی نوت 11 پرو با مواد اولیه بهتر ساخته شده است. از جمله فزونی های این دستگاه می توان به یک شیشه پشتی و یک شیشه جلویی که به وسیله محافظ گوریلا گلس 5 محافظت می گردد، اشاره نمود.

صفحه نمایش

در خصوص نمایشگر هیچ تفاوتی بین Redmi Note 11 Pro و POCO X4 Pro 5G وجود ندارد. این دو گوشی دارای یک پنل Super AMOLED سطح بالا هستند که رنگ های روشن و تیره را با عمق مطلوب نشان می دهد. این صفحه نمایش دارای قطر 6.67 اینچ، وضوح Full HD+ با کیفیت 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تتازه 120 هرتز، گواهی HDR10، حداکثر روشنایی تا 1200 نیت و محافظ گوریلا گلس 5 است. آن ها دارای برترین نمایشگر حال حاضر بازار نیستند، اما در سطح عالی قرار دارند. فزونی نمایشگر این دو دستگاه وقتی آشکارتر می گردد که محدوده قیمت آن ها را در نظر بگیریم. حسگر های اثرانگشت نیز در کنار قاب قرار گرفته اند و هر دو گوشی دارای بلندگو های استریو هستند.

سخت افزار و نرم افزار

مهمترین تفاوت Redmi Note 11 Pro و POCO X4 Pro 5G در تنظیمات سخت افزاری است. اولی دارای یک چیپست MediaTek Helio G96 است که با فرآیند 12 نانومتر با حداکثر فرکانس 2.05 گیگاهرتز ساخته شده است، در حالی که دومی از یک پردازنده اسنپدراگون 695 ساخته شده که در فرآیند 6 نانومتر با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز استفاده می گردد. می دانیم که پردازنده اسنپدراگون 695 از نظر مصرف انرژی سریعتر و کارآمدتر است. علاوه بر این، این پردازنده از اتصال 5G پشتیبانی می نماید. این در حالی است که پردازنده Mediatek Helio G96 تنها از اتصال 4G پشتیبانی می نماید. نکته مهم آخر هم این است که گوشی POCO X4 Pro 5G حداکثر تا 256 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می نماید، در حالی که با گوشی Redmi Note 11 Pro می توانید تنها 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید. هر دو گوشی همچنان سیستم عامل اندروید 11 را که به وسیله MIUI 13 سفارشی شده است اجرا می نمایند، اما به زودی با اندروید 12 به روز خواهند شد.

دوربین

گوشی های Redmi Note 11 Pro و POCO X4 Pro 5G دوربین های تقریبا مشابهی دارند. دوربین اصلی این دو گوشی یک لنز 108 مگاپیکسلی با دیافراگم کانونی f/1.9 است. دو دوربین دیگر با سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی در کنار این دوربین قرار می گیرند. گوشی ردمی نوت 11 پرو یک دوربین اضافه دارد. این دوربین، یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است که امروزه دوربینی کاملاً بی استفاده به شمار می آید. دوربین های سلفی این دو گوشی نیز مشابه هستند. این دو مدل مجهز به یک لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 در پنل جلویی می باشند.

باتری

در خصوص باتری، هیچ تفاوتی میان این مدل وجود ندارد. گوشی های POCO X4 Pro 5G و Redmi Note 11 Pro به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند که از شارژ سریع 67 واتی نیز پشتیبانی می نمایند. با وجود ظرفیت باتری یکسان، گوشی POCO X4 Pro 5G می تواند عمر باتری طولانی تری را ارائه دهد، زیرا پردازنده آن با سرعت 6 نانومتر کار می نماید و کارآمدتر از مدل رقیب است.

قیمت

قیمت اولیه گوشی POCO X4 Pro 5G حدودا 299 یورو برابر با 328 دلار است، در حالی که می توانید گوشی Redmi Note 11 Pro را با قیمت اولیه 269 یورو برابر با 295 دلار بخرید.

نتیجه گیری

به گزارش خبرنگاران، در مجموع درباره گوشی میان رده شیائومی ردمی نوت 11 پرو می توان گفت که به نسبت رقیب ارزان تر و سبک تر است. این گوشی دارای سنسور عمق، طراحی زیبا و پنل پشتی شیشه ای نیز می باشد. مهمترین نقطه ضعف های این دستگاه، نداشتن اتصال 5G و پردازنده ضعیف تر نسبت به رقیب است. از طرفی گوشی POCO X4 Pro 5G دارای اتصال 5G، پردازنده بهتر، طراحی اورجینال و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی است. مهمترین نقطه این دستگاه نیز مواد اولیه سطح پایین تر نسبت به رقیب است.

در انتها می توان نتیجه گیری کرد که هرچند گوشی Redmi Note 11 Pro با کیفیت ساخت بهتری عرضه می گردد، اما به علت پردازنده ضعیف تر و عدم اتصال 5G چندان جالب توجه نیست. در مقابل گوشی POCO X4 Pro 5G قابلیت اتصال شبکه 5G، چیپست قوی تر و بعلاوه مصرف انرژی کمتری را ارائه می دهد و برنده این مقایسه است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2172

به "ردمی نوت 11 پرو یا پوکو X4 پرو" امتیاز دهید

2 کاربر به "ردمی نوت 11 پرو یا پوکو X4 پرو" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردمی نوت 11 پرو یا پوکو X4 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید